toernieuws

Laatste nieuws

Woord van de dag is 'genoten':)

dinsdag 11 mei 2010

Dag 2 10 mei en dag 3 11 mei

Maandag 10 mei

Aangekomen om 21.00 uur in Ierland. Gisteren met de ferry van IJmuiden naar New Castle gevaren. Deze keer veel motorrijders mee aan boord. Zelfs een paar bekenden van Ada en Henk van hun eerdere reis naar Schotland een paar jaar geleden. We mochten pas als laatste aan boord.Toen we eenmaal aan boord waren vertrokken we dan ook snel richting zee. Reistabletjes snel ingenomen door Ada en Marjon om zeeziekte te voorkomen. Tijdens het inchecken ook nog een tafel gereserveerd voor dinerbuffet en ook ontbijt voor de volgende ochtend gelijk geregeld. Na het eten nog een bakkie gedaan in de Coffee-bar en daarna in de nightclub naar heerlijke motown muziek geluisterd. Daarna de cabins opgezocht en geprobeerd te slapen, wat niet best lukte. Volgende ochtend ons tegoed gedaan aan een uitgebreid ontbijt.. Ook weer bijna als laatste van boord en op weg naar Stranrear om daar de boot naar Ierland te pakken. Langs de Hadrianswall gereden, dit was vroeger de grens tussen Engeland en Schotland. E zijn diverse stukken gerestaureerd en er liepen veel wandelaars. Onderweg wat tussenstops gemaakt o.a in Gretna Green Een plaatsje aan de grens van Schotland en Engeland waar men vroeger snel kon trouwen. Een prachtige weg door Galowayforest gereden, dit was “The Queens way”. Een heerlijke slingerweg met prachtige uitzichten. Optijd bij de boot aangekomen om over te varen naar Belfast. In Belfast ons B&B opgezocht en nog wat door Belfast gewandeld. Na een afzakkertje in een typische pub ons bed opgezocht voor een goede nachtrust dit keer.

Dinsdag 11 mei 2010.
Van Belfast naar Dunfanaghy ritlengte -/+ 253 kilometer

Vanochtend heerlijk wakker geworden met het zonnetje wat scheen. Ontbijt genuttigd, afgerekend en rond 09.15 vertrokken voor onze rit vanuit Belfast richting Dunfanaghy.
We hebben ca. 260 km voor de boeg. We zijn begonnen om zo snel mogelijk Belfast uit te komen en zijn richting Larne gereden. Hier de kustweg naar Glenarm gereden tot aan Cushendall. Hier een prachtige weg opgepikt “The Giants causeway coastway”, deze gevolgd tot aan Knockacarry en hier een “scenic route” naar Torr Head gepakt. We kwamen uit op het punt wat het dichts bij Schotland ligt, nl 12 mijl. Dit was tot de jaren 1920 een coastguard station, maar is nu helemaal vervallen, maar hier was het schitterend weer en hadden we prima uitzicht.. daarna de coastway vervolgd tot Carrick a rede, waar een hangbrug 350 jaar geleden gebouwd is, om op een eilandje te komen om zo de beste zalm te kunnen vangen.
Over deze hangbrug naar het eiland gelopen en mooie foto’s gemaakt. Toen we hier rondreden, werden we diverse keren gevraagd of we naar de “North West 200”gingen.
Dit is een 200 mijls lange motorrace over gewone wegen, net als de race op de Isle of Man.
Deze begint op 13 mei en gaat door tot 16 mei. De race begint in Portrush.

1. Goedemorgen Marjon en Johan Ada En Henk
    Prachtige foto's en veel beter weer als hier
    ziet er mooi uit daar spannend hoor
    Goeie reis verder hé
    Hier giet het van de regen maar ja vooruit maar
    hopelijk vanmiddag droog
    Heb wel weer iets moois in het tuintje gespot
    Groetjes Janny

2. Goeiemorgen viertjes. Wat leuk is dit toch Marjon die blogs die je van je reizen maakt. Heel interessant om te lezen en uiteraard je foto's. Whaa..echt eng die touwbrug waar jullie overheen zijn gelopen. Jullie hebben daar heel wat mooier weer dan hier. Lang geleden voor ons op de motor, ik denk dat ik met de bienen stijf woid eraf zou komen... haha..Heel veel plezier verder nog Groetjes Lenie

3. Hallo Luitjes .
    Zo te zien genieten jullie . Weer moooie opname`s gemaakt . Gelukkig aardig weer , dus het duimen helpt . Leuk ook de beschrijving erbij . Het is goed te volgen . Verder nog fijne dagen en een goede reis verder , liefs van Pa en Ma .